5 Ağustos 2017 Cumartesi

Nerden Çıktı Şimdi Blog Filan?

   Yazmak benim için bir hobi olmaktan çıkıp iş haline geldiğinden beri kendim için yazmayı bırakmıştım. Şimdi işi bıraktığıma göre, kendim için yazmaya dönebilirim diye düşündüm ve bu blogu açtım. Peki bu blogda neler olacak? Aslında her ne kadar günümüz sosyal medya uzmanları(!), illa da spesifik bir konunuz olsun, hedef kitleniz belli olsun diye tuttursa da; benimki birazcık "paşa gönlüm ne isterse" tadında ilerleyecek. Şimdilik hayatımdaki en önemli gelişmeyle, yani EVS ile başlayacağım. Sonraki günlerde yaptığım seyahatlerin her birinden ve Amsterdam'daki yaşamımdan içerikler yaratmaya çalışacağım.



   Bu girizgahtan sonra EVS meselesine de kısaca ucundan dokunmak gerekir diye düşünüyorum:

   Avrupa Birliği Gönüllü Hizmeti (AGH) ya da İngilizce adıyla European Voluntary Service (EVS); tek şart 18 yaşından büyük, 30 yaşından küçük olmak. Gerisi tamamen sizin elinizde. Nasıl mı? Yukarıda da söylediğim gibi, bu blogda süreci elimden geldiğince basit ve anlaşılır şekilde açıklamaya çalışacağım. Çünkü 4 sene önce erasmustan döndükten sonra hocalarımın ricası üzerine yazdığım ve okul sitesinde yayınlanan yazım bu gün bile okunuyor ve benim mail kutum erasmusla ilgili sorularla dolup taşıyor. Yani bu tür konularda kafalar biraz karışık. Üstelik EVS, öğrenciyken okul değişimi yapmaktan çok daha karışık ve uzun dönem düşünenler için riskli bir süreç.



   Öncelikle belirtmeliyim ki EVS, uzun zaman ve sabır isteyen bir süreç. Nihai sonuca ulaşmak için biraz inatçı olmanız, biraz da araştırmacı yönünüzün kuvvetli olması gerekiyor. Bu blogda sizlerle bu sürecin adımlarını, başvuru öncesi düşünmeniz gerekenleri, proje seçiminde nelere dikkat etmeniz gerektiğini, motivasyon mektubunu nasıl yazmanız gerektiğini ve EVS projem başladıktan sonraki hayatımı paylaşmayı planlıyorum.

   Sanırım burası kendimi tanıtmam gereken yer: Adım Buse, 26 yaşındayım, işimi bıraktım, 1 Eylül 2017'de Hollanda'nın Amstelveen kentindeki uzun dönem gönüllülük sürecim başlıyor, 1 yıl boyunca   http://www.p60.nl/ burada ne iş olursa yapacağım.

   Kimine göre şımarıklık, kimine göre işsizlik, kimine göre macera, kimine göre gereksiz... Bana göre bir mola, bir çıkış yolu, belki başlangıç, belki de son ama kesinlikle yaşanması gereken bir tecrübe.

   Şimdilik bu kadar. Umarım bu konu hakkında kafasında soru işareti olanlara yardım edebilir, böyle bir nimetten henüz haberi olmayanlara da duyurabilirim.



, , , , , , , , ,

1 yorum:

  1. Buseciğim çok güzel bir deneyim olacağına eminim senin için. Senin adına çok sevindim. simdiden iyi eglenceler tatlım��

    YanıtlaSil